Już jakiś czas temu informowałem o możliwości modyfikacji nowych silników marki Volvo sterowanych komputerami Denso. Trochę czasu musiało minąć aby wszystko dobrze zmodyfikować, sprawdzić i opracować. Jednak na pewno opłacał się cały ten trud i czas…

Volvo XC90 D5 225 KM 2016 rok Dzięki modyfikacji oprogramowania jednostki D5 225 KM 470 Nm udało się uzyskać parametry rzędu 255 KM oraz 542 Nm i to wszystko z silnika o pojemności dwóch litrów!

Wyniki modyfikacji oprogramowania na hamowni podwoziowej 4×4 Do przeprowadzenia modyfikacji konieczna jest praca bezpośrednio ze sterownikiem. Ale w tym przypadku komputer nie jest otwierany! Konieczne jest bezpośrednie podłączenie się do niego, co umożliwia programowania oraz w wielu przypadkach odblokowanie komunikacji przez złącze OBD. Czyli w wielu przypadkach wyjęcie sterownika konieczne jest jednokrotnie.

Podłączenie sterownika Denso VAE do programatora – proces odczyt/zapis/odblokowanie Sam odczyt oprogramowania czy jego zapis nie trwa długo i jest w pełni bezpieczny. A dzięki bezpośredniej pracy ze sterownikiem, nie pozostawia po sobie śladu po wgraniu oprogramowania fabrycznego (jest to bardzo istotna informacja w przypadku modyfikacji aut na gwarancji).

Jeśli jesteś posiadaczem samochodu marki Volvo i interesuje Cię większa moc silnika (zarówno benzynowego jak i diesla), zapraszam do kontaktu. Poprzez zmianę programowania zyskujemy znaczny zastrzyk mocy i momentu obrotowego co przekłada się na przyśpieszenie, elastyczność czy reakcję na pedał gazu. Cała modyfikacja to proces zajmujący około 3 godzin wliczając w to odczyt programowania, jego modyfikację, zapis oraz pomiary na hamowni podwoziowej i ewentualne poprawki. Wszystkie modyfikacje są profesjonalnie opracowane i zachowują aktualny poziom eksploatacji silnika. Chip tuning nie wymaga żadnych modyfikacji mechanicznych, a tym bardziej usuwania filtra DPF, SCR czy katalizatora!

Volvo XC90 D5 225 KM 470 Nm – silnik Kolejna sztuka trafiła w moje ręce 11 grudnia 2018. Tym razem auto prezentowało troszkę słabsze parametry fabryczne, ale nie przeszkodziło to w uzyskaniu zaskakujących rezultatów – ponad 50 KM i 100 Nm różnicy !!!

Zobaczcie sami czego można się spodziewać po chip tuningu silnika Volvo D5 225 KM:

Wynik pomiarów na hamowni podwoziowej po modyfikacji silnika D5 225 KM

Volvo XC 90 2.0 D5 225 KM